fredag 7 juni 2013

Nästa bryggprojekt: en SWEPA!

Ok, nu har bryggverket fått vila ett tag och det är dags igen. Jag tycker det är kul att låta andra komma på namnen på brygderna, om man inte har något själv!

I det här fallet dök namnet upp från en diskussion om öltypsdefinitioner och varför man inte bara kan brygga en "svensk ale". Själva öltypsdiskussionen generellt är för mig inget att nörda ner mig i,  så jag blev glad för att resultatet blev en svensk pale ale!

En SWEPA. Jag gillar också ordvitspotentialen om den upplevs som lättdrucken.

Det kommer att bli två versioner av SWEPAN.

En med svartpeppar, som fått det smått legendariska namnet MALT N PEPA (tack Dan!), den andra har jag döpt till ROSY RHUBARB och ska sekundärjäsas med nämnd växt...

Ska bli kul att genomföra och se resultatet!

Nu väntar jag bara på en kulventil så kör vi.

Stay tuned...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar